Witajcie moi
mili!
I znów
piątek! Jak ten czas szybko leci!
Niektórzy
mieli problemy z testem znajomości lektury.
Nie przejmujcie się tym. Każdy ma prawo do błędu, a test był naprawdę
trudny. Następnym razem będzie lepiej. Najlepiej poradziła sobie Iga, potem
Ania i Michał-BRAWO!!!
Chciałabym, żebyście uzupełnili i wysłali tą kartkę. Możecie to zrobić w programie Paint lub wydrukować i wysłać do soboty.
J. polski-2 godziny
T: Zabawy z wyrazami i zdaniami.
1. Dziś pobawimy się ze zdaniami i wyrazami. Wykonaj podane ćwiczenia:
https://wordwall.net/pl/resource/531845/polski/pogrupuj-wyrazy
https://wordwall.net/pl/resource/1572928/ułóż-wyrazy (utworzone wyrazy zapisz w zeszycie)
https://wordwall.net/pl/resource/940519/polski/wyrazy-z-%C3%B3
https://wordwall.net/pl/resource/1433025/uzupełnij-zdania-czasownikami (wybierz 4 zdania i zapisz je w zeszycie, pokreśl czasownik).
2. Otwórz nowe ćwiczenia z j. polskiego-cz.4 str. 3 i wykonaj wszystkie ćwiczenia (ćw. 3 oczywiście sam).
3. Ułóż podane wyrazy w kolejności alfabetycznej.
książka,
agrafka, zegarek, worek, buda, płotek,
cebula, tort, rower, kukurydza,
pszenica, dożynki, żniwa, ryż, żyto, zboże, korzeń, jęczmień.
Matematyka
T: Oto wyzwania-powtórzenie wiadomości i umiejętności.
Wykonaj zad. 6 i 7 z podręcznika str.45. Działania zapisz w zeszycie.
Wykonaj zad. 6 i 7 z podręcznika str.45. Działania zapisz w zeszycie.

Sprawdź się! Przygotuj sobie coś do pisania i kartkę. Nie śpiesz się!
kod 264903
link aktywny do soboty
link aktywny do soboty
Wychowanie fizyczne
Zakręć kołem co najmniej 5 razy
Technika-dla chętnych
T: Poidełko dla owadów.
W czasie suszy wszystkie zwierzęta szukają wody. Proponuję zrobić poidełko dla owadów. Można go postawić na parapecie lub w ogrodzie. Zadanie nie jest obowiązkowe.
Do wykonanie poidełka dla owadów potrzebna będzie podstawka napełniona wodą, trochę kamieni, mech, kora

zdjęcie z internetu
Pamiętajcie, żeby codziennie sprawdzać czy w poidełku jest woda.
Propozycje zabaw (rodzinnych) słownych na weekend

Wyślij zdjęcie zeszytu z j. polskiego i matematyki z dzisiejszą lekcją. Masz czas do soboty.

Słowa ze słowa
Gra dla dwóch lub kilku osób. Jedna podaje jakiś wyraz (np. MANDARYNKA), a wszyscy zapisują go i starają się utworzyć z jego liter jak najwięcej nowych słów i zapisać je na kartce. W naszym przykładzie: rynna, rak, mak, kara, mara, arka, dar, marka, dym… (Musimy się na początku umówić, że mogą to być tylko rzeczowniki pospolite, albo też dopuszczamy czasowniki w dowolnej formie, imiona i nazwy własne). Kto np. przez trzy minuty zdoła utworzyć i zapisać najwięcej wyrazów – wygrywa. Grający po kolei proponują nowe wyrazy. Podczas liczenia wyników wykreśla się wyrazy, które się powtarzają. Można dodatkowo punktować te złożone z więcej niż czterech liter. Można też nieco utrudnić tę zabawę. Osoba rozpoczynająca podaje np. trzy wyrazy (rzeczownik, czasownik i przymiotnik) i nowe słowa tworzy się ze wszystkich liter tych wyrazów. Uczestnikom trzeba wtedy dać więcej czasu, np. 10–15 minut.
Dobierz rym
Prowadzący zajmuje miejsce w środku kręgu i wskazuje któregoś z uczestników. Podaje jakiś wyraz, do którego natychmiast trzeba podać wyraz rymujący się z nim, na przykład: śpiewa – Ewa, klapa – kanapa. Wskazany uczestnik musi szybko wstać i natychmiast dać odpowiedź. Jeśli mu się nie uda, stoi tak długo, aż prowadzący da mu szansę poprawienia się. Zawodnik, który trzykrotnie nie będzie umiał podać rymującego się wyrazu, odpada z gry lub daje fant.





Brak komentarzy:
Prześlij komentarz