środa, 13 maja 2020

Witajcie moi mili!

Doskonale poradziliście sobie z testami ze środowiska. Wstawiłam Wam dwie oceny. 
Dziś przypomnimy sobie wiadomości o łące. Rozwiążemy zadania z drzewkami. Napiszemy instrukcję. 

Wyzwania na czwartek 14.05

Środowisko
T: Podsumowanie wiadomości o łące.

Na początek zapraszam Cię do obejrzenia filmu




2. Spróbuj własnymi słowami odpowiedzieć na pytanie -Co to jest łąka? Poczytaj, co na ten temat można znaleźć w encyklopedii?
3. Otwórz podręcznik na str. 46-47 i zrób zad.1 (ustnie)
4. Wpisz do zeszytu


5. Mieszkańcy łąki. Na podstawie filmu i podręcznika wpisz do zeszytu mieszkańców łąki.

6. Rośliny łąkowe. Obejrzyj film i ilustracje w podręczniku. Wpisz do zeszytu nazwy roślin łąkowych.
7.Wykonaj ćwiczenia na str.52.

Zadania dla chętnych


J. polski
T: Doskonalenie umiejętności pisania instrukcji. Wyrazy z "rz".

2. Przeczytaj informację:

W życiu codziennym bardzo często spotykamy się z tekstami użytkowymi. Jednym z nich jest instrukcja, która spokrewniona jest z takimi gatunkami, jak wskazówka, zalecenie, polecenie. Wszystkie te formy mają w bardzo prosty i jednoznaczny sposób opisać zasady postępowania i działania w konkretnych sytuacjach. Nie zawsze instrukcje są łatwe w odbiorze – są jednak bardzo przydatne, zwłaszcza wtedy, gdy chcemy coś sprawnie wykonać lub załatwić.
Jakich form używać?
Czasowników („przygotuj”, „przejdź”, „zamień”, „użyj”).
Zwrotów komunikujących, że coś jest ‘dozwolone – zakazane’ („uważaj”, „pamiętaj”, „nie rób czegoś”) – są one ważne w opisie urządzeń, np. elektronicznych. Ostrzegają przed niebezpieczeństwem.
Zwrotów, które mówią o kolejnych etapach czynności (np. „najpierw”, „następnie”, „potem”, „teraz”, „zaraz po tym”) – warto je skojarzyć ze stylistyką przepisu kulinarnego.

Przed napisaniem instrukcji należy przemyśleć jej etapy – powinny być one graficznie wyróżnione. Coraz częściej pojawiają się instrukcje, w których słowom towarzyszą obrazki, np. instrukcje sprawnej ewakuacji w środkach transportu. Każdy, kto kiedykolwiek leciał samolotem, mógł (i musiał!) przed startem wysłuchać takiej instrukcji.

2. Wykonaj ćw. 1 na str. 9.
3. Napisz instrukcje jak ozdobić pudełko do zapakowania prezentu.
4. Wyrazy z "rz" . Wpisz wyrazy do zeszytu.

Matematyka
T: Zadania tekstowe-różne sposoby zapisywania obliczeń.

Przy rozwiązywaniu zadań złożonych pamiętamy o kolejności wykonywania działań.
Zapoznaj się z poniższymi zadaniami. Przeanalizuj je.


2. Wykonaj zad.1 oraz kropkę str. 49 (podręcznik).

Informatyka
T: Tekst i obrazki w prezentacji.


Wykonaj prezentację (w programie PowerPoint lub innym) pt. "Zwierzęta i ich młode".






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz